تاریخچه شرکت

شرکت تجارت الکترونیک خاورمیانه (سهامی خاص) با هدف توسعه ابزارهای پرداخت الکترونیکی فعالیت خود را از سال ۱۳۹۶ بعنوان ارائه دهنده خدمات پرداخت الکترونیکی (PSP(Payment Service Provider با اخذ مجوز رسمی از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران آغاز نموده است، همچنین پس از تشکیل شرکت شاپرک در سال ۱۳۹۱ مجوزهای لازم جهت ادامه فعالیت از شرکت مذکور اخذ گردیده است.در این راستا شرکت به پرداخت ملت مسئولیت ایجاد و پشتیبانی شبکه پایانه‌های فروش و سایر ابزارهای پرداخت با هدف گسترش نظام پرداخت الکترونیک به شبکه بانکی و بازارهای مالی کشور را بر عهده گرفته است.
از مهم‌ترین بانک‌های طرف قرارداد، می‌توان به بانک‌های پارسیان، تجارت، سپه، حکمت ایرانیان، توسعه تعاون، سینا، دی، مسکن، رفاه کارگران، قرض‌الحسنه مهر ایران، قرض‌الحسنه رسالت، بانک شهر، پست بانک، صنعت و معدن و موسسه اعتباری کوثر اشاره نمود که قرارداد شرکت تاپ با بانک‌های مذکور در زمینه اتصال و حفظ حساب تسویه پذیرندگان نزد این بانک‌ها می‌باشد.
. برخورداری از نام تجاری معتبر، تنوع محصولات و خدمات مورد نیاز مشتریان، گسترده‌ترین شبکه جغرافیایی فروش و خدمات پس از فروش به بانک‌ها و مؤسسات مالی، بهره‌مندی از مدرن‌ترین مراکز صدور و شخصی‌سازی کارت کشور با قابلیت صدور و تحویل بیش از ۲۰ هزار کارت در روز، دارا بودن زیرساخت‌ها و دانش فنی مناسب، استفاده از نیروهای متخصص و مجرب، تولید سیستم‌های نرم‌افزاری در داخل شرکت، دارا بودن سهم عمده بازار از حیث حجم تراکنش‌های پرداخت الکترونیکی و امکان ارائه خدمات کارت در سطح بین‌المللی را می‌توان از مهم‌ترین نقاط قوت تاپ در شبکه پرداخت الکترونیکی دانست.